Cum e afectată industria auto de coronavirusul din China: probleme și-n Europa

de: Ciprian Ioana
16 02. 2020

Coronavirusul din China a speriat o lume întreagă. Industria din statul asiatic e puternic afectată, inclusiv producătorii auto.

După descoperirea virusului în regiunea Wuhan, China a oprit multe sectoare de activitate. Angajații chinezi au intrat în concediu forțat, iar activitățile zilnice s-au oprit în multe locuri din țară.

Printre domeniile afectate puternic se numără și industria auto. China e cea mai mare piață auto din lume, dar e, de asemenea, și furnizor de piese și accesorii pentru producătorii din întreaga lume. E vorba fie de constructorii care au propriile fabrici în China, fie de cei care colaborează cu firme autohtone.

Iar efectele sunt pe lanț. Până-n SUA și Europa.

Industria auto, lovită de coronavirusul din China

Printre marii producători loviți de criza declanșată de coronavirus se numără și General Motors. Americanii susțin că se așteaptă la mari probleme cu lanțul de aprovizionare pentru America de Nord, acolo unde există și o uzină de camioane, extrem de profitabilă.

E posibil ca producția să fie afectată și pentru SUV-urile produse în Texas și Indiana. Vehiculele care ar putea fi afectate sunt Chevrolet Silverado și GMC Sierra, dar și modelele Chevrolet Tahoe, Chevrolet Suburban, GMC Yukon și Cadillac Escalade. Din cauza închiderii temporare a fabricilor din China, americanii nu vor mai primi la timp piesele și componentele necesare.

De altfel, General Motors a confirmat deja că va opri producția unei fabrici din Coreea de Sud, tot din cauza coronavirusului din China. Angajații vor fi nevoiți să stea acasă două zile, în această săptămână.

GM s-a alăturat astfel unor alți constructori precum Nissan, Hiunday, Kia și Fiat Chrysler, care s-au văzut nevoiți să-și închidă fabricile pentru o perioadă de timp, pentru că nu aveau cu ce lucra. Piesele din China nu mai ajungeau, deci muncitorii n-aveau ce să facă.

Probleme similare sunt și-n Europa. Fiat Chrysler a anunțat că-și va opri producția la fabrica din Serbia, tot din cauza problemelor de aprovizionare. Acolo, constructorul auto produce modelul Fiat 500L. Uzina din Serbia este prima de pe teritoriul Europei care întâmpină probleme din cauza coronavirusului din China.